Καθημερινά πράγματα που ενδεχομένως να σας προκαλούν πόνο

Ο σωματικός πόνος είναι γνώριμος σε όλους. Καθημερινά, όλοι βιώνουμε μικρούς ή εντονότερους πόνους σε διάφορα σημεία του σώματος, αλλά σίγουρα δεν έχουμε σκεφτεί από τι προκαλούνται και πώς θα μπορούσαμε να τους αποφύγουμε.

Συχνά, ο πόνος έχει να κάνει με απλές καθημερινές επιλογές.
Ας αρχίσουμε απο τις ενδυματολογικές μας επιλογές.Όσο αθώο και αν φαίνεται το καθημερινό μας ντύσιμο ενδέχεται να  ενέχει κινδύνους. Μερικά παραδείγματα που αξίζει να δείτε.

 1. Στενό τζιν

Το τζιν που εφαρμόζει απόλυτα στη μέση, τους μηρούς, τους γλουτούς και τις γάμπες, ο λεγόμενος «σωλήνας», μπορεί να κάνει το περπάτημα σχεδόν αδύνατο! Εάν ο διασκελισμός δεν είναι φυσικός(σύμφωνα με το πρότυπο βάδισης)τότε δεν απορροφώνται επαρκώς οι κραδασμοί κι έτσι επιβαρύνεται σημαντικά η μέση μας. Μια στενή ζώνη που «συνοδεύει» το τζιν επιδεινώνει το πρόβλημα, προκαλώντας πόνους στα πόδια.

2. Στενή φούστα

Η φούστα που στενεύει στα γόνατα δυσκολεύει τη γυναίκα να ισορροπήσει και να σκύψει. Για να σηκώσουμε ένα αντικείμενο χωρίς να επιβαρύνουμε τη μέση, πρέπει να λυγίζουμε τα γόνατα και η στενή φούστα δεν επιτρέπει αυτήν την κίνηση.Στην περίπτωση της στενής φούστας, το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι το κομψό της σχέδιο το οποίο αγκαλιάζει τους γοφούς και φτάνει μέχρι το γόνατο δεν αφήνει πολύτιμο χώρο στα πόδια για ελευθερία κινήσεων.

3. Βαρύ κολιέ και άλλα αξεσουάρ

Οι μύες, οι τένοντες και οι αρθρώσεις του αυχένα καταπονούνται καθημερινά και μόνο που «κουβαλούν» το κεφάλι μας, οπότε ένα βαρύ κολιέ δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Οτιδήποτε αναγκάζει τον αυχένα να κινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω διαταράσσει τη φυσιολογική ισορροπία του σώματος. Αποτέλεσμα είναι η συσσωρευμένη ένταση στον αυχένα και ο πόνος.

4. Επιμέλεια κόμης

Μια σφιχτή αλογοουρά μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει τον πονοκέφαλο. Ορισμένοι πάσχοντες από ημικρανίες είναι πιο ευαίσθητοι σε καταστάσεις που άλλους δεν ενοχλούν, όπως ένα στενό καπέλο, μια κορδέλα για τα μαλλιά, ένας κότσος ή οι πλεξούδες.
Καλό θα είναι να αφήνετε κάτω τα μαλλιά σας και να αποφεύγετε χτενίσματα που σας προκαλούν πίεση στο κρανίο.

5. Ψηλά τακούνια

Στις γυναίκες που φορούν συχνά ψηλά τακούνια, ο μυς της γάμπας συρρικνώνεται, με αποτέλεσμα την κακή κυκλοφορία του αίματος, τις βλάβες στα γόνατα και τον πόνο στη μέση.Προοδευτικά η μακροχρόνια χρήση ψηλών υποδημάτων οδηγεί σε βλαισό μέγα δάκτυλο( το γνωστό ώς κότσι).

6. Οι σαγιονάρες και τα σανδάλια

Αν και συνηθίζονται το καλοκαίρι γιατί είναι άνετα παρέχουν κακή υποστήριξη στα πέλματα των ποδιών, προκαλώντας πόνο στα πόδια, τα γόνατα και τους αστραγάλους.
Προτιμάτε να φοράτε παπούτσια με καλή υποστήριξη της «καμάρας», ειδικά όταν ξέρετε ότι κατά τη διάρκεια της ημέρας θα διανύσετε μεγάλες αποστάσεις βαδίζοντας.

7. Βαριά τσάντα

Οι γυναίκες συνηθίζουν να κουβαλούν μια μικρή περιουσία μέσα στην τσάντα τους, όμως το υπερβολικό βάρος καταπονεί τους μύες της ωμοπλάτης και του αυχένα, προκαλώντας μακροπρόθεσμα πόνο ή και τον συχνό πονοκέφαλο. Για τους άντρες που χρειάζεται να κουβαλούν καθημερινά τον υπολογιστή τους ή άλλα προσωπικά αντικείμενα, συνιστάται η τσάντα πλάτης και όχι αυτή που φοριέται πλάγια, επιβαρύνοντας τον έναν ώμο. Τα βαλιτσάκια χειρός επιβαρύνουν τον πήχυ του χεριού ενώ μπορούν να οδηγήσουν σταδιακά και σε επικονδυλίτιδα του αγκώνος (Tennis elbow). Οι τσάντες που κρεμιόνται στον ώμο, επιβαρύνουν την πλάτη και τους ώμους.
Η καλύτερη λύση είναι να χρησιμοποιείτε θήκη μεταφοράς με ροδάκια.

8.Το πορτοφόλι

Μπορεί να προκαλέσει πόνο στην πλάτη, τη μέση και τους γλουτούς, ενώ μπορεί να είναι αιτία οξέως πόνου στο πόδι, ειδικά στους άνδρες που έχουν την κακή συνήθεια να το βάζουν στην πίσω τσέπη του παντελονιού τους. Η πίεση που ασκεί το πορτοφόλι, συντελεί σε συμπίεση και ερεθισμό του ισχιακού νεύρου σταδιακα. Συνιστάται να βγάζετε από την τσέπη το πορτοφόλι όταν κάθεστε για πολύ ώρα και ειδικά όταν οδηγείτε.

Από την άλλη πολλές καθημερινές δραστηριότητες του σύγχρονου τρόπου ζωής και των απαιτητικών ωραρίων δημιουργούν νέους πόνους ή επιδεινώνουν προυπάρχουσες καταστάσεις.

1. Λανθασμένη στάση σώματος στο γραφείο

Για παράδειγμα,αν περνάτε πολλές ώρες καθισμένοι στο γραφείο τότε η λάθος στάση του σώματος μπορεί να σας κάνει να καμπουριάζετε ή να ασκείτε πίεση στον αυχένα και την πλάτη. Επίσης, η θέση της οθόνης του υπολογιστή μπορεί να επιβαρύνει τον αυχένα σας.

Η λύση είναι να έχετε την οθόνη στο ύψος των ματιών σας, η καρέκλα σας να είναι ρυθμισμένη ώστε να στηρίζεται η πλάτη σας και τα πόδια σας να ακουμπούν στο πάτωμα. Αν χρειάζεται χρησιμοποιείστε ένα μαξιλαράκι για να στηρίξετε καλύτερα τη μέση σας.

2. Λανθασμένη γωνία καθίσματος αυτοκινήτου

Πολλά άτομα ρυθμίζουν σε λάθος γωνία το κάθισμα του αυτοκινήτου. Αν το κάθισμα έχει κλίση προς τα εμπρός, τότε θα καμπουριάζετε, το κεφάλι σας θα είναι μακριά απ’ το προσκέφαλο και είναι φυσικό να σας πονά ο αυχένας και η πλάτη.
Η λύση είναι να έχετε το κάθισμα σε ορθή θέση ώστε να στηρίζετε το κεφάλι και η μέση σας. Το τιμόνι να είναι πάντα σε απόσταση τέτοια που τα χέρια σας να είναι ελαφρώς λυγισμένα και χαλαρά.

3. Σύνδρομο του καναπέ

Κι όμως, ακόμα και ο χρόνος που περνάτε ξαπλωμένοι στον καναπέ βλέποντας τηλεόραση μπορεί να προκαλέσει πόνους σε διάφορα σημεία. Αν είστε ξαπλωμένοι παράλληλα με τον καναπέ και χρειάζεται να στρίβετε το κεφάλι σας για να βλέπετε τηλεόραση, για παράδειγμα, μπορεί να προκαλέσει πόνο στον αυχένα σας –ειδικά αν σας παίρνει ο ύπνος σε αυτήν την στάση.

Λύση: Διατηρήστε όσο τον δυνατόν καλύτερη στάση στο σώμα σας όταν είστε ξαπλωμένοι και χαλαρώνετε. Βεβαιωθείτε, επίσης, ότι η τηλεόρασή σας δεν είναι τοποθετημένη πολύ ψηλά.

4. Το πιο γλυκό σας βάρος. Το μωρό σας

Απλά και μόνο το καθημερινό σήκωμα του μωρού σας από την κούνια ή το κάθισμά του μπορεί να προκαλέσει στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain (ή σύνδρομο De Quervain). Πρόκειται για το επαναλαμβανόμενο τέντωμα του καρπού και του αντίχειρα, το οποίο προκαλεί πόνο και πρήξιμο. Λύση: Βρείτε έναν τρόπο να σηκώνετε το μωρό σας χωρίς να τεντώνετε τους καρπούς σας. Είναι προτιμότερο να χαμηλώσετε λίγο τα πλαινά κάγκελα της κούνιας του μωρού και να το σηκώνετε με τους μεγαλύτερους μύες των χεριών σας από την μέση του, τοποθετώντας καλά τα χέρια σας κάτω από την πλάτη και τα οπίσθιά του.

5. Αγαπημένη στάση ύπνου

Αν το πρωί ξυπνάτε χάλια, παρατηρήστε την στάση στην οποία κοιμάστε. Όσοι κοιμούνται μπρούμυτα ίσως στρέφουν τόσο πολύ τον αυχένα τους, προκαλώντας υπερέκτασή του. Άλλοι πάλι κοιμούνται στο πλάι και είναι φυσικό να έχουν πόνους στην ωμοπλάτη.
Η λύση είναι κοιμάστε σε σωστή στάση, καλύτερα ανάσκελα. Αν πάλι αυτό δεν είναι εφικτό, τότε βάλτε ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια σας (για να στηρίζετε καλύτερα η μέση σας) και κοιμηθείτε στο πλάι. Αλλά ακόμη κι αν κοιμάστε ανάσκελα, πρέπει να έχετε το σωστό μαξιλάρι που θα υποστηρίζει τον αυχένα και ένα επιπλέον μαξιλάρι κάτω από τα γόνατά σας.

6. Υπερβολική χρήση κινητού τηλεφώνου

Αν χρησιμοποιείται κινητό που σας επιτρέπει να στέλνετε μηνύματα, να σερφάρετε στο δίκτυο και να παίζετε παιχνίδια τότε οι αντίχειρές σας καταπονούνται καθημερινά. Οι γιατροί έχουν ήδη αρχίσει να αναφέρουν περιπτώσεις ασθενών με αρθρίτιδα στη βάση του αντίχειρα, σε νεαρή ηλικία, ενδεχομένως λόγω υπερβολικής χρήση των έξυπνων συσκευών κινητής τηλεφωνίας.
Η λύση είναι όταν αρχίσετε να έχετε πόνους στους αντίχειρες, να σταματήσετε την υπερβολική χρήση του κινητού.

7. Ενασχόληση με διαδραστικά ηλεκτρονικά παιχνίδια

Εάν παίζεται διαδραστικά ηλεκτρονικά παιχνίδια(virtual video games) που εξομοιώνουν τις κινήσεις δημοφιλών αθλημάτων μπορούν να προκαλέσουν πραγματικά αθλητικά ατυχήματα. Οι γιατροί επιμένουν ότι ο υπερβάλλων ζήλος στα παιχνίδια αυτά μπορεί να προκαλέσει από διαστρέμματα έως ρήξη των συνδέσμων και σπασίματα. Λύση: Κάνετε μερικές εκτάσεις πριν ξεκινήσετε να παίζετε ένα τέτοιο video game. Βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετό χώρο γύρω σας, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να χτυπήσετε ή να σπάσετε κάτι. Και μην παίζετε για περισσότερη ώρα απ’όσο θα παίζετε αν επρόκειτο για πραγματικό άθλημα.

Συνεργασίες με ιδιωτικά Νοσοκομεία και Ομίλους