Οξεία Οσφυαλγία: Τι πρέπει να αποφεύγετε

Οξεία Οσφυαλγία
Ως οσφυαλγία χαρακτηρίζεται κάθε πόνος στην οσφύ (μέση), ανεξάρτητα από την αιτία που τον προκαλεί.Η καλή στάση σώματος είναι το κλειδί της ανακούφισης. Πάντα πρέπει να διατηρείται η φυσιολογική λόρδωση(η προς τα εμπρός βύθιση) της οσφυικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης.
Με τις ακόλουθες οδηγίες μπορείτε να διορθώσετε τη στάση του σώματος σας και να αποφύγετε τις κινήσεις, οι οποίες προκαλούν την οσφυαλγία.
Οξεία Οσφυαλγία
Όταν κάθεστεΟξεία Οσφυαλγία
  • Πρέπει να αποφεύγετε την καθιστή θέση, όσον είναι δυνατόν, ή να κάθεστε για σύντομα χρονικά διαστήματα.
  • Πρέπει να διατηρείται στην καθιστή θέση, η λόρδωση, τοποθετώντας ένα μαξιλάρι, ιδιαίτερα όταν κάθεστε στο αυτοκίνητο ή σε βαθιές πολυθρόνες.
  • Πρέπει να διαλέγετε να κάθεστε σε σκληρές, ψηλές καρέκλες, με ευθειασμένη πλάτη, όπως είναι οι καρέκλες κουζίνας.
  • Πρέπει να αποφεύγεται το κάθισμα σε χαμηλές, μαλακές και βαθιές καρέκλες, γιατί έτσι η λόρδωση μειώνεται.
  • Όταν σηκώνεστε από ένα κάθισμα πρέπει να διατηρείται η λόρδωση. Μεταφερθείτε προς το εμπρός μέρος του καθίσματος και σηκωθείτε ευθειάζοντας τα πόδια, αποφεύγοντας να κάμψετε τον κορμό προς τα εμπρός.
  • Η κοινή καθιστική στάση διατηρεί ή χειροτερεύει τον πόνο στη μέση.
Ορθοστασία

Όταν χρειάζεται να σταθούμε όρθιοι για πολλή ώρα (κάτι που είναι καλύτερα να αποφεύγουμε), φροντίζουμε να εναλλάσσουμε το βάρος μας, πότε στο αριστερό και πότε στο δεξί πόδι.

Όταν οδηγείτε

Οξεία Οσφυαλγία
  • Όταν βρίσκεστε στο οξύ στάδιο της οσφυαλγίας πρέπει να οδηγείτε όσο το δυνατόν λιγότερο. Είναι καλύτερο να είστε συνεπιβάτης.
  • Όταν οδηγείτε, το κάθισμα πρέπει να είναι αρκετά κοντά στα πετάλια, επιτρέποντας να διατηρείται η λόρδωση. Αν σε αυτή τη θέση το επίπεδο των ισχίων είναι πιο κάτω από τα γόνατα, μπορεί να ανυψώσετε τον εαυτό σας, πάνω σε ένα μαξιλάρι.

Κάμπτοντας προς τα εμπρός

  • Σε οξεία οσφυαλγία πρέπει να αποφεύγετε να σκύβετε εμπρός.
  • Όταν πρέπει να χαμηλώσουμε το ύψος του κορμού μας αυτό να γίνεται πάντα με λυσισμένα γόνατα.

Οξεία ΟσφυαλγίαΑνύψωση αντικειμένων

  • Κατά τη διάρκεια της οξείας οσφυαλγίας απαγορεύεται να σηκώνετε αντικείμενα.
  • Αν αυτό δεν είναι δυνατόν, δεν πρέπει να σηκώνετε αντικείμενα πάνω από 15 κιλά.
  • Πρέπει να χρησιμοποιείται ο σωστός τρόπος ανύψωσης.Κάθε φορά που σηκώνουμε κάτι πρέπει να νιώθουμε το βάρος του στους μεγάλους μυς των μηρών και όχι στη μέση.
  • Σταθείτε πολύ κοντά στο αντικείμενο, κάμψετε τα γόνατα και διατηρήστε τον κορμό ευθύ, κρατήστε σταθερά το αντικείμενο κοντά στο σώμα σας και ανυψώστε το σταδιακά και όχι με ένα απότομο τίναγμα.
  • Αν το αντικείμενο που θέλουμε να σηκώσουμε είναι αριστερά ή δεξιά μας, στρέφουμε όλο το σώμα μας ώστε να είμαστε σε ευθεία μαζί του αποφεύγοντας τις έντονες περιστροφές της μέσης.
Στο κρεβάτιΟξεία Οσφυαλγία
  • Ένα καλό σταθερό στήριγμα είναι συνήθως το επιθυμητό όταν ξαπλώνετε. Αν το κρεβάτι βουλιάζει πρέπει να υποστηριχθεί με κάποιο τρόπο στο σημείο μεταξύ του στρώματος και της βάσης του κρεβατιού.
  • Είναι προτιμότερο να κοιμόμαστε στο πλάι, με τα δυο χέρια μπροστά και τα γόνατα ελαφρώς λυγισμένα.Οξεία Οσφυαλγία
  • Η μέση μας ξεκουράζεται περισσότερο αν, όταν ξαπλώνουμε με την πλάτη, έχουμε ένα μέτριο μαξιλάρι κάτω από τα γόνατά μας.
  • Αποφεύγουμε να κοιμόμαστε με τα χέρια μας τεντωμένα πάνω από το κεφάλι.
  • Χρησιμοποιείτε κάποιο ρολό σαν υποστήριγμα της μέσης. Μια τυλιγμένη πετσέτα, γύρω από τη μέση και δεμένη μπροστά, είναι συνήθως αρκετή.Οξεία Οσφυαλγία
  • Όταν σηκώνεστε από το κρεβάτι πρέπει να διατηρείτε τη λόρδωση. Γυρίστε προς τη μία πλευρά, λυγίστε τα γόνατα και τοποθετείστε τις πτέρνες έξω από την άκρη του κρεβατιού, ταυτόχρονα σηκωθείτε σπρώχνοντας τον εαυτό σας με τα χέρια, αποφεύγοντας να σκύψετε προς τα εμπρός.
Γενικές οδηγίες:
  • Διατηρείστε το σωματικό σας βάρος σε φυσιολογικά επίπεδα.
  • Γυμναστείτε τακτικά. Η καλή φυσική κατάσταση αυξάνει την ευκινησία και βελτιώνει τη στάση του σώματος.
  • Σε όλες τις καθημερινές σας δραστηριότητες πάντα σκεφτείτε τρόπους κίνησης που να μην επιβαρύνουν τη μέση σας.
  • Χάνοντας τη λόρδωση της σπονδυλικής στήλης κατά την καθιστή θέση, προκαλείτε περαιτέρω ερεθισμό και επαναφέρετε τον πόνο.
  • Αποφύγετε την κάμψη του κορμού προς τα εμπρός, όπως όταν προσπαθείτε να πιάσετε τα δάκτυλα των ποδιών από όρθια θέση, γιατί επιβαρύνονται τα στηρικτικά στοιχεία της σπονδυλικής στήλης, οδηγώντας έτσι σε περαιτέρω βλάβη.
  • Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για φαρμακευτική θεραπεία, κινησιοθεραπεία ή πιθανές εναλλακτικές θεραπείες.

Συνεργασίες με ιδιωτικά Νοσοκομεία και Ομίλους

  • Ορθοπαιδικος Χειρουργος
  • Ορθοπαιδικος Αθηνα
  • Ορθοπαιδικος Χειρουργος
  • Ορθοπαιδικος Αθηνα
  • Ορθοπαιδικος Χειρουργος
  • Ορθοπαιδικος Χειρουργος Αθηνα
  • Ορθοπαιδικος Χειρουργος Αθηνα
  • Ορθοπαιδικος Χειρουργος Σπηλιωτοπουλος
  • Ορθοπαιδικος Χειρουργος Αμπελοκηποι
  • Ορθοπαιδικος Αμπελοκηποι
  • Ορθοπαιδικος Χειρουργος
  • Ορθοπαιδικος Χειρουργος

    Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική του περιεχομένου της ιστοσελίδας orthosoma.gr με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του κατόχου του βάση του Νόμου 2121/1993 και τους κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

    © 2019 - orthosoma.gr | Κατασκευη Ιστοσελιδων Web Builders